Menu podręczne:

Powstanie Warszawskie

Materiały harcerskie » Dla zastępowego » Gry harcerskie » Gry duże » Powstanie Warszawskie

Powstanie Warszawskie

Cel gry: wysadzić pociąg pancerny

Startuje kilka plutonów. Nie walczą ze sobą. Kto pierwszy wysadzi pociąg ten wygrywa.

Po kolei co robią:

  • dostają pierwszą informację
  • idą do Kapitana (dostają: mapę z terenem gry, instrukcje, broń, kasę)
  • przyjmują zrzut
  • idą do łącznika i tam dowiadują się, że sprzęt został przeniesiony - dostają informację na nową lokalizację magazynu (po drodze muszą zdobyć saperkę)
  • idą po folię, a potem idą po materiał wybuchowy
  • informacja od przekupnego Niemca, kiedy będzie jechał pociąg pancerny
  • wysadzeni pociągu (podłożenie ładunku wybuchowego + zapalnik + lont)

Szczegóły

"Harcerze - żołnierze.
1 sierpnia o godz. 17.00 wybuchło powstanie i walki trwaja w całym mieście. Nasz wywiad doniósł, że wróg zamierza w najbliższym czasie użyć do walki pociąg pancerny. Waszym zadaniem jest niedopuszczenie do tego
Życzę powodzenia
Czuwaj
Komendant SzSz

P.s. Całą akcją dowodzi Kapitan i do niego należy się zwracać."

+ namiary na Kapitana

Kapitan:

Daje ekipie: mapę z terenem gry, instrukcje, broń, kasę

"Aby wysadzić tury musicie posiadać materiał wybuchowy, zapalnik, i detonator. Jak zdobyć te rzeczy powie wam Kapitan. Musicie uważać na Niemców. Gdy spotkacie Niemca musicie z nim walczyć - porównujecie moc wszystkiej swojej broni z mocą broni Niemca. Gdy wygracie zabieracie mu jedną broń, a gdy przegracie to on zabiera wam (wygrywający decyduje, którą broń zabiera). UWAGA: możecie również zaproponować "próbę handlu", czyli zamiast walczyć możecie próbować kupić broń od Niemca (ten bajer nie przejdzie wam z SS).

Wszystkiego o pociągu pancernym dowiecie się od Niemca, który współpracuje z nami od początku wojny. Oczywiście nic nie ma za darmo (weźcie dużo "górali" ze sobą). Niemiec będzie przebywał w punkcie X o każdej pełnej godzinie."

- Kapitan daje ekipie namiary na punkty: zrzutowisko, magazyn M1, magazyn M2

Punkty:

A. Zrzutowisko

"Alianci przysyłają nam zrzut spadochronowy. Macie go przyjąć. Idźcie w podane miejsce i tam urządźcie zrzutowisko. Znakiem rozpoznawczym dla samolotów są ogniska ułożone w "X i TRÓJKĄT".

Zrzut spadochronowy to dwie paczki "Z" (zapalniki) i jedna "K" (kasa).

B. Łącznik

"W związku z tym, że przed powstaniem nastąpiła wpadka musieliśmy ewakuować magazyn. Materiał wybuchowy został zakopany w punkcie Y. W magazynie jest ukryta (folia) dokładna lokalizacja materiałów wybuchowych."

"Aby zdobyć sprzęt z magazynu potrzebujecie saperkę. Musicie znaleźć magazyniera (znak charakterystyczny: zapałka z czerwonym łebkiem przypięta do kieszeni) i podać mu hasło: "Najlepsze kasztany są na placu Pigal" Odzew: "Ciotka Zuzanna lubi je tylko jesienią"."

C. Magazyn

folia ukryta w jakimś miejscu magazynu "Folię przyłóżcie do mapy tak, aby linie otaczały nasz obóz. Zaznaczony obszar to magazyn M2. Tam znajdziecie pakunek."

gdy uzbierają materiał wybuchowy, zapalnik i detonator dowiadują się, gdzie Niemiec zostawił dla nich wiadomość o pociągu pancernym.

NIEMIEC:

przebywa w punkcie X i sprzedaje informacje o pociągu pancernym - potrzebna jest dosyć duża ilość kasy (przebywa tam o każdej pełnej godzinie przez 10 minut)

Co potrzeba:

  • mapa terenu
  • kasa "górale" (czyli 500 zł w czasie wojny)
  • broń z zapisaną mocą (np. pistolet-2, pistolet masz.-4, granat-4, wiązka granatów-20, karabin-5, karabin masz.-8, ckm-13,)
  • zapalnik
  • detonator
  • materiał wybuchowy
  • folia na mapę (magazyn M2)
  • zapałkę z czerwonym łebkiem
  • saperkę
  • kartki-plakietki z napisami: Wermacht, SS, Kapitan,
  • obsługa min. 4 osoby (Kapitan; Niemiec-zdrajca, który może między pełnymi godzinami działać jak normalny Niemiec; osoba odpowiedzialna za zrzut; Niemiec)
  • najlepiej tory kolejowe nie jeżdżącej kolejki

phm. Artur Kołodziejczyk